Vouchery PAYBACK dla e-commerce, czyli parę słów o nagradzaniu i zysk
Vouchery niosą przy tym korzyści nie tylko dla PAYBACKowiczów, ale też dla każdego z Partnerów. W stosunku do tradycyjnych nagród rzeczowych stanowią alternatywny sposób nagradzania, pozwalający uczestnikom jeszcze lepiej wykorzystać zgromadzony kapitał punktowy. Dzięki voucherom uczestnicy Programu mogą elastycznie dysponować środkami zgromadzonymi na karcie lub w aplikacji.
Vouchery PAYBACK, czyli dla każdego coś dobrego
Voucher to doskonałe dopełnienie sklepu z nagrodami. Zgromadzone punkty możemy zamienić na kartę podarunkową umożliwiającą zakup produktów ulubionych marek. Punkty PAYBACK to nic innego jak bezgotówkowe tokeny o konkretnej, określonej w złotówkach wartości.
Karta podarunkowa nie jest wyłącznie miłym upominkiem przeznaczonym dla klienta. Z punktu widzenia sprzedawcy voucher umożliwia bardziej holistyczne podejście do procesu sprzedaży. W połączeniu z pozostałymi nagrodami czekającymi na PAYBACKowiczów, vouchery pozwalają szybciej i lepiej odpowiadać na stale zmieniające się potrzeby konsumentów.
Po stronie Programu jest przygotowanie oferty odpowiadającej oczekiwaniom każdego uczestnika wraz z voucherami do najchętniej wybieranych sklepów.
Dzięki voucherom każdy uczestnik Programu ma szansę wykorzystać swoje punkty w najlepszy dla siebie sposób. W dużym stopniu jest to zasługa „galaktyki” Partnerów PAYBACK: działając razem, możemy zaoferować naszym klientom różnorodne dobra i usługi. Wprowadzając vouchery, jesteśmy w stanie nagradzać jeszcze lepiej.Paweł Zuń, e-Commerce Manager w PAYBACK Polska
Zakupy z wykorzystaniem voucherów są możliwe w sklepach e-commerce wybranych Partnerów PAYBACK. Wartość każdej karty jest jasno określona – użytkownik może więc zaplanować zakupy jeszcze przed wybraniem vouchera.
Stuprocentowa konwersja voucherowa
Szerokie perspektywy, które zapewnia forma kart podarunkowych, generują nie tylko wyższą satysfakcję konsumentów. Taka forma rozliczeń niesie bowiem korzyści także dla Partnerów. Uczestnicy Programu, którzy realizują vouchery, to nie tylko solidne źródło wartościowego ruchu na stronie, ale też podwyższonych obrotów i zwiększonej retencji w sklepach danego sprzedawcy.
Nie bez znaczenia jest fakt, że w dobie pandemii spora część handlu przeniosła się do internetu. Istotną funkcję, jaką obecnie kanały online odgrywają w sprzedaży, podkreśla Adam Wróbel z RTV EURO AGD:
Karty podarunkowe zdobywają coraz szersze grono zwolenników zarówno indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Ich niewątpliwą zaletą jest uniwersalność i elastyczność – nie trzeba znać gustów i preferencji obdarowanego, aby pokusić się o taki prezent. Dają też obdarowanemu możliwość decyzji i wyboru najodpowiedniejszego dla niego zakupu. Te cechy doceniają także instytucje i firmy, które chętnie sięgają po vouchery EURO jako prezent dla swoich kontrahentów lub pracowników. Obserwujemy, że ten trend nasilił się jeszcze w ostatnich miesiącach z powodu pandemii. Ograniczenia związane z COVID-19 powodują, że mamy mniej możliwości osobistych spotkań, mniej bezpośrednich okazji do wyrażania wdzięczności i uznania. To przyczyniło się też do wzrostu zainteresowania programami motywacyjnymi i lojalnościowymi, a w konsekwencji Kartą Podarunkową, która jest atrakcyjnym, a dodatkowo neutralnym prezentem.Adam Wróbel, Menedżer ds. Sprzedaży Instytucjonalnej w RTV EURO AGD
Z tym stwierdzeniem zgadza się także Michał Wagner z Allegro, zwracając jednocześnie uwagę na kwestię przywiązania konsumentów do tego serwisu internetowego, który w najszerszym wymiarze odpowie na ich oczekiwania:
Notowany w ostatnim czasie rekordowy wolumen sprzedaży internetowej generuje konieczność opracowania sposobów, dzięki którym zwiększymy konkurencyjność naszej platformy handlowej w internecie. Do kluczowych aspektów umożliwiających zdobycie oraz utrzymanie zainteresowania klientów platformą handlową możemy zaliczyć szeroką ofertę, atrakcyjne ceny, wygodny proces zamawiania, krótki termin realizacji zamówień. Sprawdzoną metodą, która w istotny sposób przyczynia się do osiągnięcia tego celu, jest również zaoferowanie klientom voucherów i kart podarunkowych, które mogą wygodnie nabyć na przykład w takich serwisach jak PAYBACK.Michał Wagner, Sales Program Leader Commerce/Operations w Allegro
Zadowolony z działania voucherów PAYBACKowicz z dużym prawdopodobieństwem dokończy proces zakupowy w oparciu o ulubioną platformę sprzedażową. Warto zaznaczyć, że w przypadku transakcji z użyciem kart podarunkowych konwersja wynosi niemal 100%: praktycznie każdy voucher jest realizowany u retailerów współpracujących z PAYBACK. Za stuprocentową konwersją idą realne profity.
Kupuję, bo punktuję
Modelowanie behawioralne stosowane w Programie umożliwia dopasowanie oferty do zdefiniowanych grup konsumentów, wraz z monitorowaniem efektów, jakie odnoszą konkretne działania. Dzięki zróżnicowanemu portfolio nagród, uczestnicy Programu znajdują coraz to nowsze sposoby na realizację swoich potrzeb, wykorzystując zdobyte dzięki punktom karty upominkowe. Cały model powoduje efekt sprzedażowej kuli śnieżnej, napędzanej satysfakcjonującą ofertą z jednej strony i utrzymującym się przywiązaniem PAYBACKowiczów z drugiej.
WIN – WIN, czyli wszyscy zyskują
Wysoka atrakcyjność voucherów jest także ściśle powiązana z innymi mechanizmami PAYBACK. Największe znaczenie mają specjalne akcje promocyjne, które organizowane są regularnie we współpracy z wybranymi Partnerami. Warta uwagi jest m.in.Turbo Środa – podczas tego dnia uczestnicy mogą zdobyć o wiele większą liczbę punktów, niż w trakcie „zwykłych” zakupów (dzięki mnożnikowi punktowemu). W ten sposób punkty zbiera się zdecydowanie szybciej i, co za tym idzie, łatwiej jest zdobyć pożądany voucher. Specjalne akcje PAYBACK mogą też łączyć standardowy „lewar punktowy” z wyjątkową propozycją dla posiadaczy kart podarunkowych. Akcja Mega Weekend umożliwia uzyskanie np. 10% rabatu przy zakupie z wykorzystaniem vouchera. Zwiększone zaangażowanie konsumentów przekłada się na wymierne korzyści dla Partnerów w zakresie sprzedaży, obrotów i ruchu na stronie. Przykładem może być lider z branży RTV/AGD, który zanotował wzrost liczby zamówień o 63%, połączony ze wzrostem obrotu o 83%. Natomiast akcja Sklep Miesiąca przyniosła zwiększenie obrotu o 50% i wzrost wartości koszyków zakupowych o 31% marce z kategorii Elektronika.
Magia voucherów działa
- Vouchery dostępne w sklepie PAYBACK:
-
- zapewniają dużą swobodę wyboru każdemu użytkownikowi w porównaniu z tradycyjnymi nagrodami rzeczowymi. Ponadto dostępne są w różnych nominałach (5-200 zł), dzięki czemu uczestnicy Programu mogą elastycznie dysponować posiadanymi środkami,
- można wykorzystać na dowolny produkt z oferty lub platformy (np. Allegro czy Zalando) wybranych Partnerów, co daje dostęp do różnorodnego asortymentu,
- są istotną częścią „waluty marki” (branded currency), która nie tylko pozwala korzystać z oferty, ale też posiada istotne znaczenie marketingowe, generujące większe przywiązanie do marki,
- są łatwe do pozyskania: po wymianie punktów uczestnik otrzymuje dostęp do vouchera w ciągu kilku sekund,
- nie są przypisane do jednego konta – mogą więc z powodzeniem zastąpić prezenty w postaci fizycznych kart podarunkowych,
- przynoszą korzyści dla retailerów, w tym m.in. zwiększony ruch dobrej jakości wraz z wyższymi obrotami w kategorii e-commerce, częstsze powroty do sklepu i zwiększoną wartość każdego klienta.