Skip to main content
circle

57% Polaków obchodzi walentynki

J Jak Polacy postrzegają święto zakochanych i jak planują je spędzić sprawdziła firma PAYBACK w ramach najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll.

Walentynki dzielą Polaków

Walentynki są jednym z najpopularniejszych świąt, jednak, co może być zaskoczeniem 43% Polaków nie planuje go w tym roku obchodzić. Wśród najczęściej wskazywanych powodów dominowały: bycie singlem (31%) oraz fakt, że w opinii respondentów uczucia powinno się okazywać cały rok, a nie tylko od święta (27%). Wielu osobom przeszkadza również atmosfera święta pełna kiczu, panująca wokół tego dnia (17%).

Grupę obchodzących święto zakochanych, która stanowi nieco ponad połowę społeczeństwa, zapytano o to, z kim i w jaki sposób spędzą ten dzień. Zdecydowana większość respondentów zadeklarowała, że będzie świętować ze swoimi partnerami/partnerkami (19%), narzeczonymi (14%) i małżonkami (54). Pozostałe osoby będą obchodzić Walentynki z rodziną (7%) i przyjaciółmi (6%).

Największa grupa celebrujących walentynki planuje spędzić w domu, ale nie ma jeszcze konkretnych planów (14%). Dużą popularnością cieszą się również tradycyjnie wyjścia do restauracji (10%), chociaż również niemała grupa planuje w tym roku spróbować własnych sił w kuchni, przygotowując romantyczny obiad lub kolację (6%). 13% respondentów stwierdziło, że nie ma jeszcze planów lub wprost przyznaje się, że zamierza podjąć decyzje spontanicznie 14 lutego.

Prezenty walentynkowe

Zdecydowana większość (75%) respondentów badania PAYBACK Opinion Poll obchodzących Walentynki, planuje wręczyć swojej drugiej połówce prezent. Badani najczęściej na ten cel planują przeznaczyć od 51 do 150 złotych (47%). Wśród wymienianych prezentów dominują trzy kategorie produktów – perfumy (7%), kwiaty (6%) oraz słodycze (5%).

Zdarza się, że to, co dostajemy w ramach prezentu, nie pokrywa się z naszymi oczekiwaniami. Jak jest w przypadku walentynek? W odpowiedzi na pytanie „Jaki jest Pana/i wymarzony prezent walentynkowy?” Polacy najczęściej wskazywali na: perfumy (11%), biżuterię (7%), kwiaty (7%), bilety np. do teatru czy na koncert (6%) i własnoręcznie wykonany prezent (4%).

Do randek podchodzimy z pewnością

Jak wynika z badania, Polacy podchodzą do walentynkowych randek z dużą pewnością siebie. Zaledwie 11 % respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie o to, czy odczuwają stres przed tego typu spotkaniem.

Jak wskazują wyniki badania PAYBACK, walentynki to również czas, kiedy dużo uwagi poświęcamy swojemu wyglądowi, do którego większą wagę przywiązuje ponad 40% respondentów. 17% Polaków stara się zrobić wszystko, żeby spodobać się bliskiej osobie w tym dniu.

Najnowsze aktualności

Portfel kart PAYBACK
Portfel PAYBACK. Wszystkie karty w jednym miejscu PAYBACK Polska poszerza zakres funkcjonalności… Czytaj więcej
Ponad 2 miliardy punktów PAYBACK czeka na wymianę Do końca lutego będzie trwała kolejna edycja akcji… Czytaj więcej
Czy inflacja wciąż rządzi na świątecznych stołach? Według najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll co… Czytaj więcej
scroll-to-top